Waarom heeft Netanyahu zo veel macht ivm Gaza? Beslist hij allen ivm Gaza?

een week geleden
ronron1212
een week geleden
Zolang zijn regering achter hem staat kan hij dat doen.
tinus1969
een week geleden
Hoe bedoel je ‘hij heeft veel macht’? Welke besluiten bedoel je precies?

Antwoorden (1)

In normale omstandigheden beslist Israël helemaal niks in Gaza. Na het afsluiten van een bestand hadden politie en leger zich daar al enkele jaren geleden helemaal teruggetrokken. Wel leverde Israël drinkwater, brandstof, voedsel en medische hulpgoederen, ondanks dat er vanuit Gaza incidenteel raketten werden afgeschoten en aanslagen gepleegd. En er werkten enkele duizenden Gazanen in Israël, waar ze een goed salaris konden verdienen.
Na de grote moordpartij door Hamas op Joodse mannen, vrouwen en kinderen, gewone burgers, is Israël daar binnen getrokken om de terroristenbeweging van Hamas uit te schakelen.
teusvh
een week geleden
ronron1212
een week geleden
@tesvh dat is de vraag niet de vraag gaat over het heden en nu waarom heeft Netanyahu zo veel macht Beslist hij allen ivm Gaza?